tisdag 8 februari 2011

Det va ett tag sen...








Sorry för dålig uppdatering. Har nästaninte skrivit på en vecka, men men så är det.
Vad har hänt sen sist då? Barnen har varit på dagis. Jag har varit på arbetsförmedlingen på några möten och seminarium.

Lördagen va riktigt trevlig. Först så hjälpte Marcus och Erik, Andreas att flytta. Sedan fika här hemma med Ullis. Sen på kvällen hade vi familjen Johansson mys med god mat, kallskuret, exotiska frukter och potatisgratäng… sedan blev det bad i badtunnan vi hyrt för kvällen. Helt underbart! Badade ända in på småtimmarna, tror att jag traskade hem vid 02 tiden… då hade Marcus sussat ett par timmar.

För på söndagen drog han och Erik till Sthlm för att hämta nån grej. Jag fick sova till 07.30 då tyckte Hugge att det va dags att vakna.. Tuva sov bredvid Mia hos mormor o morfar!Va hos Ullis på några timmars fika mitt på dagen sen slappade vi resten av söndagen.
Igår va det dagis igen. Sen gympa… på kvällen fick jag ont i magen och mådde illa. Men det blev varken bättre eller sämre. Hade frossa och svettningar i natt… och blev riktigt grinig i morse när jag hörde att Marcus väckte barnen.. fast dom va lediga!! Så onödigt! Men, men det var bara att gå upp.Mådde illa och hade ont i magen hela förmiddagen, men det blev lite bättre så vi åkte till Willys och storhandlade.

Min mamma ligger i magsjuka så jag antar att det kan vara något sånt som härjar i min kropp fast det bryter ju aldrig ut.Nu på eftermiddagen har jag varit riktigt duktig då jag faktiskt känner mig piggare. Dock har jag ingen matlust alls.. inte ätit något sen frukost… dumt, men inget lockar.Jo duktigt har jag varit. Diskat, tvättar massor med maskiner tvätt och så har jag kokat 4 flaskor saft på massa bär vi hade i frysen som tog en massa plats. Så det blev röda vinbär, blåbär, jordgubbar och björnbär!! Hoppas att den blir god!

Kvällen blir lugn, tvättar några maskiner till innan jag ska sova. Hugo somnade vid 18.45 och Tuva slocknade i soffan vid 19.45… hon va lite hängig och sa att hon hade ont i magen, så vi får väl se vart det bär vägen… hoppas att hon slipper magsjukan! Marcus jobbar sent ikväll...

Tankarna ikväll går till ett par vänner som troligtvis kommer få uppleva något helt magiskt i natt eller imorgon…

Inga kommentarer: