fredag 11 februari 2011

det kunde börjat bättre...

Men Malin lär dig någongång! Skryt aldrig när ditt barn sover bra, för gud skull människa!
Det kommer alltid ett bakslag och denna gången med råge....

Igår kväll körde vi samma rutiner som alltid, kvällsmat sedan badade dom. Redan när jag hämtade Hugo och Tuva på dagis märkte jag att dom va lite hostiga men ändå pigga.
Vid 19 fick Hugo välling och somnade gott i sin säng... men vid 21 tiden vaknade han och va ledsen och hostade. Så han fick bricanyl och nässpray. Sen ville han ha välling och gosade i pappas famn. Men så piggnade han till och blev riktigt busig. Men tillslut somnade han i sin egna säng efter att vi gått och lagt oss.
Men så vaknade han vid 03 inatt, kokhet... hostig och snorig. Så vi fick tvinga i honom medicin och så somnade han bredvid mig.. men sov bara till 06 såklart! Alltid så när vi inte har en tid att passa... och bara några minuter efter det vaknade Tuva så det va bara upp och hoppa.

Så skulle Marcus åka till jobbet och lite förutseende va han igår så hana körde inte ner på vår grusplan utan ställde sig vid trappan... och nu när han skulle åka så backade han och fastnade som så många gånger tidigare. SUCK! vi kämpade en bra stund med att försöka dra loss den med den andra bilen och drog sönder 2 bogserlinor... lönlöst. Bilen sitter där den sitter i en håla med is under...

Så våra planer gick i stöpet. För Marcus fick ta "min" bil till jobbet så får vi förska lösa det att få upp 9-5an under dagen. Jag skulle till stan och fika med syster yster och gå till frissan med Tuva. Men vi får se.. beror på hur hugo mår och ifall jag kanske får låna mamsens bil..

Jaja. Det är full fart på Hugge i alla fall, kan inte tro att han har feber. Busungen!!

Inga kommentarer: