måndag 21 februari 2011

MÅNDAG- sportlov

God morgon mina fina bloggläsare!

Måndag var det här... sportlov för de flesta barnen!
Barnen är på dagis idag... jag ska passa på att få lite gjort här hemma innan det är dags att hämta dom igen.

På dagens agenda:
  • bära in ved och elda
  • tvätta
  • dammsuga hela huset
  • städa i köket efter gårdagens middag (min sambo är duktig på att laga mat men städa kan han verkligen inte)
  • hämta barnen
  • förbereda dagens middag
  • åka på NIF gymnastik

Har någon plan att när klockan blir 9.00 då ska jag ta tag i dagen... frågan är vad man ska börja med. Lutar åt att bylsa på mig lite kläder och bära in ved faktiskt... så kan jag sedan städa och dammsuga och efter det ta mig en varm o skön dusch!!:)

Resten av veckan då? Imorgon blir det ett seminarium på arbetsförmedlingen på eftermiddagen får jag fika besök av Emelie. Onsdag har jag möte med min handläggare på arbetsförmedlingen och sen på kvällen kommer Emma. Torsdag är jag hemma med barnen och myser. Fredag är det skola igen, och troligtvis blir Marcus hemma med barnen då..

Ha en bra dag allihopa!

(uppdatering: ... Vi har köpt en frysbox:) underbart nu kan jag baka hur mycket jag vill och plocka massor med bär i sommar!! Nu har jag precis städat i källaren och gjort plats för den!!)

Inga kommentarer: