torsdag 30 september 2010

Idag blir det IKEA!!

Sitter här hemma och gör nåt syndigt, som jag vet att jag kommer att få sota för sen... jag äter kladdkaka med vispgrädde. Kommer gå åt helskotta eftersom min mage blir arg för allt jag äter just nu..
Men jag har tagit min medicin så jag får hoppas att det går bra. Vet ni vad jag gör mera då, lagar middag som vi ska äta ikväll. Marcus förslag faktiskt, att jag skulle förbereda räkgrytan om står på menyn idag.. så nu kokar jag grytan så är det bara att koka ris till, värma upp grytan och slänga i räkorna ikväll.. fort o lätt!

Om ca 1 timme åker jag, mamma, Tuva och Hugo till IKEA! Mitt förslag faktiskt... behöver lite konsoler, hyllor, tavellister mm...
Börjar få det riktigt fint här hemma nu. Det ny-gamla skrivbordet fick vi tillbaks igår..ommålat och klart av min kära mamma... Nu ska hon ge sig på vårat vardagsrums bord oxå och hoppas att det blir lika fint som skrivbordet!

Brr det va kallt idag, 0 gradigt! Ingen höjdare... lite småstressade va vi som vanligt när vi kom ut till bilen i morse, och upptäckte då att Mackan snott min isskrapa.. så man tager vad man haver, sitt ICA kort.. haha! Halvägs till dagis kom jag på att man kanske skulle tagit med några varma byxor till Tuva att ha och leka i ute..Känns ändå lite märkligt att ta fram thermobyxor i september.. men men! Hon hade ett par super bra svarta överdragsbyxor förra året, men dom försvann så jag får väl investera nya. Eller kanske fodrade galonisar? Ingen som har några till övers i stl. 98, då är det bara att hojta!!
Får ingen värme i hsuet heller nu när det är så kallt, antagligen nåt som gått sönder. Har pillat, tryckt och vridit på det mesta men elementen är fortfarande iskalla. Ja Marcus får kolla på det när han kommer hem.

Annars då, veckan rullar på fort redan fredag imorgon igen...

Inga kommentarer: