lördag 18 september 2010

ULLARED

05.10 ringde klockan i morse sen bar det iväg till Gekås i Ullared... jag, mamma, Mia och Tuva! Ojoj...mycket folk va det efter ett par timmar i varuhuset, och regnet öste ner när vi skulle packa in oss i bilen. Och Tuva somnade sittandes i kundvagnen..
Fick handlat en hel del så nu är vi någr tusenlappar fattigare :( men men... fick ju massor med presenter till Emma och även 10-tal julklappar... gäller att vara ute i god tid!!
Så när jag kom hem satte jag igång att slå in paket. Kändes lite konstigt att slå in julklappar i september.. haha

Just nu gör vi inget.. alla sover utom jag. Redan 20.10 snarkade sambon högt.

Jag har så många måsten, så mycket jag vill få gjort.. men det är inte lätt när man måste göra allt själv. Men imorgon MÅSTE jag fixa ute. Ta bort saker som inte ska vara ute i höst/vinter, typ utemöbler.. barnens leksaker mm. Rensa lite i rabatterna om regnet håller sig borta. Hm, är det svårt att köra traktor tro? Har ju märkt att vill man få nåt gjort får man göra det själv... och det är precis det jag ska göra imorgon!! Kanske inte köra traktor, men då får jag väl be nån vänlig själv.. typ min pappa att köra den åt mig.

Sen ska jag och mamma slipa och måla ett skrivbord och även måla Hugos nya rum och så även Emmas...

1 kommentar:

Jessica Håkansson sa...

Hej, ska oxå till ullared snart med syrrorna o mamma. var det mkt julgrejer nu? kraam