tisdag 28 september 2010

Jag mår inte bra:(

Hej hej..

Vaknade inatt med den värsta magknipen man kan tänka sig, har nog inte haft så ont i magen sen jag födde barn..
Låg dubbelvikt för att det gjorde så ont. Efter åtskilliga toabesök beslutade jag mig för att lägga mig i Emmas säng på bottenvåningen, ett smart drag för ca 10 min efter att jag lagt mig kände jag mig illamående och javisst, jag spydde som en kalv:( Men kände mig ändå inte magsjuk. Tror mer att det är någon magkatarr. Har haft ganska ont i magen det sista...

Tog 2 ipren och 1 omeprazol och sen gick jag och la mig igen, och fick faktiskt sova till kl 06 då barnen och Marcus väckte mig. Ursh kände mig helt slut, ingen kraft kvar. Men Marcus åkte till jobbet och jag och barnen gjorde alla morgonbestyren dock i lite lugnare fart än vanligt. Fick i mig lite frukost, sen lämnade jag Tuva på dagis. Dom tre timmarna hon va på dagis passade jag på att slappa framför teven, Hugo sov som en stock vilket va skönt!!
Hämtade Tuva vid 11.30, hem och gav henne och Hugo lite lunch. Nu sitter vi i allrummet på övervåningen och tittar på film, Mamma Mu (jag sitter med datorn i knät)..
Vad resten av dagen har att erbjuda vet jag inte riktigt. Känner mig bättre men ändå lite seg.. Ska försöka äta lite sen så kanske jag får mer krafter. Hade behövt gå ut lite med barnen, men det blåser ju storm ute:(

Tror att Hugo är lite understimulerad och trött på att vara hemma, så någon dag i denna veckan får vi försöka komma iväg på nåt skoj. Hade funderingar på babysim idag i Vbg, men med min onda mage gick det i stöpet... Men öppna förskolan eller nåt annat sånt hade nog varit bra för honom!! Ska oxå se ifall vi inte kan få lite fika/lekbesök nån dag av hans kompisar!!

Kram

Inga kommentarer: