tisdag 7 september 2010

Nu är jag tillbaka med lite mer energi

Hej hej... ja nu är jag tillbaks igen. Och jag känner mig faktiskt piggare och inspirerad över att få blogga. Vad har hänt sen vi hördes av sist då?

I tisdag va Tuva ledig från dagis så vi åkte till Hamrane bakstuga och åt lunch med Maria och Elin, massor med gottigt bröd. På onsdagen va på marknaden i stan med mamma, fikade och kikade i affärer:)
Torsdag... Tuva va på dagis. Va på NÄL o lämnade tillbaks bilstolen och köpte en grej på stan. Mumsade Mc Donalds mat till lunch. På kvällen skulle jag och Ullis åka till relaxen på Älvhögsborg men dom hade stängt, så vi blev jätte besvikna. Men tog en fika på strandgatan istället.
På fredagen lämnade jag Tuva på dagis, sen hem och slappa och sen in igen och hämtade henne. Så åkte vi till Vbg till Angelica och lille Benjamin. På kvällen va vi hos mamma och pappa tillsammans med Putte, Liza, Melker och Maria och åt räkor och kräftor. Marcus och Erik åkte till Tyskland på natten. Hugo sov hos min mamma och pappa så att jag fick sova, och det fick jag.. 8 timmar i sträck, helt underbart!
På lördagen åkte jag och syster yster Maria till överby. Tuva och Hugo va hos mamma. Jag och Mia handlade lite presenter till våra barn. På kvällen gick vi en promenad sen grillade vi och tittade på film.
Söndag, ja då hade vi fikabesök av Alfred, Ellinor och Ebba. Bakade en smarrig äpplekaka och bjöd på.. sen på eftermiddagen hyrde Marcus en grävmaskin och grävde för trappan på framsidan. På kvällen va det kalasdags för Hampus som fyllde 10 år, bjöds på tacos och sedan Elfsborg tårta!!
Igår va det måndag då va Tuva på dagis medan jag och Hugo bara va hemma och grejade. Rensade lite bland barnens kläder, tog fram mössor och vantar som behövs dessa kalla mornar. Marcus kom hem tidigt och grävde ännu mer. Och på kvällen åkte jag på föräldramöte på dagis...
Ja det va nog det..

Här kommer lite bilder från Hampus kalas:

födelsedagsbarnet

Melker och Tuva
Tuva och Mia
Puss på dig sötnos!

Hugge räckte ut tungan

Hampe fick en suspensoar som Tuva provade.. haha
den fina tårtan som min syster knåpat ihop


Idag är det tisdag för er som inte vet haha. Vi började morgonen tiiiidigt, ja fy. 05.30 vaknade Hugge killen. Sen dess har det varit full fart. Nu har dom precis badat lite, och nu får Hugo lite välling för han va riktigt gnällig. Vad ska vi göra idag? Jo jag tänkte greja här hemma idag med. Få lite ordning i gästrummet hade jag tänkt. I eftermiddag ska jag, Ullis och kanske Annica åka till Älvhögsborg och gå till relaxen. Bubbla, basta och slappa.
Resten av veckan är det fullt.. Tuva ska till tandläkaren, Hugo till bvc..däremellan ska det städas och bakas inför helgens kalas. ja Tuva fyller ju 3 år på söndag. Ha en bra dag så hörs vi!

Inga kommentarer: