lördag 4 april 2009

Underbart väder!

Lördagen började med att jag och Emma drog till överby för att shoppa på BR innan de öppnat. Det blev påskpresenterna till Tuva och Melle från farmor/farfar även kallade mormor/morfar. Samt priser till kidsen som sprang TIF terrängen idag, ett uppdrag jag fått av min pappa.
Sen åkte vi hem och då fick jag ett litet städryck, och skurade badrummet. Välbehövligt. Gick till grannarna och sa hej och skulle klappa lite på deras hästar. Och då fick Emma och Tuva rida lite. Emma var hur nöjd som helst!
När vi kom tillbaks va Marcus uppe på vinden o byggde, och då ville Emma självklart hjälpa till. Så då passade jag och Tuva på att sova middag.
Hade bjudit hem Andreas o hans föräldrar Håkan och Gun på middag. Bjöd på grillat.. gottigt värre! Första gången i år! Blev fläskfilé med potatis i foliepaket och coleslaw. Och en smarrig chokladkaka till efterätt!
Blev en riktigt trevlig kväll.. nu är jag jätte trött. Även fast klockan inte är så mycket. Ska fylla diskmaskinen och sen köra igång den. Är ju så tråkigt att ta disken imorgon när man vaknat!
Men hur som helst blir det nog sängen snart..
Hoppas på fint väder imorgon oxå, isåfall blir det nog lite fika ute!

Inga kommentarer: