måndag 20 april 2009

Saker och ting kan ändra sig snabbt.. jag ska inte jobba idag. Istället ska jag spendera dagen med min familj. För min farmor dog för en stund sedan. Så vi ska upp till NÄL och ta avsked någon gång under dagen. Hon skulle fyllt 90 år i år.. så man kan väl inte anklaga henne för att lämna jordlivet allt för tidigt. Det var hennes tur. Det var nog oxå skönt att det gick ganska fort. Hon har varit lite små krasslig ett par veckor, fick en allergi chock av något hon åt för i mitten av mars och har varit hängig sen dess. Men nu i lördags natt blev hon dålig igen och hade svårt att andas. Men på jourcentralen sa de att hon hade en förkylning och fick hostmedicin. Sen har hon inte ätit någon på flera dagar.. och nu i morse var hon dålig igen. Så pappa körde in henne till NÄL, och när han va ute och parkerade bilen fick hon antagligen en hjärtinfarkt och dog. Så det gick ganska fort. Hennes värsta fasa var att hamna på ett äldreboende och inte kunna klara sig själv.
Hon var en bestämd men stundvis en bitter liten tant. Men hon var go och så glad i sina barnbarns barn. Träffade henne sista gången i fredags när hon kom och gav Emma ett påskägg.

Sista stunden vi fick ihop allesammans var på påskafton.. inte kunde man tro då att hon en vecka senare skulle vara borta:(

älskar dig farmor, hoppas att du har det bra där uppe i himlen tillsammans med farfar!!

1 kommentar:

Jessica Håkansson sa...

Hej hej....beklagar sorgen för din farmor, ibland när man minst tror det så händer det....Stor kram till dig från mig..