fredag 5 december 2008

EN RÖRIG DAG!


Wiiii... ja gud nu är jag helt slut. Sitte här i soffan, har precis ätit tacos. Är själv hemma.. ja förutom Tuvisen som ligger här bredvid mig o sover gott.
Morgonen började vid 7.30.. upp o gjorde i ordning oss. Lämnade Tuva hos moster Maria vid 8.40 sen ner till jobbet där det var dags för varuleverans. Våran högre chef kom och hade lite möte om hur/var/ när och vad vi ska göra vid stägning!
Fick oxå reda på att dagens varuleverans var den sista någonsin i denna butik. Hädanefter ska vi bara få lastpallar, flyttlådor mm.

Vid 13.45 kom Mackan, min syster Mia, Tuva, Emma och Emmas mamma till BR. Marcus och Emmas mamma Erika skulle på möte hos familjerådgivningen medan Emma skulle vara med min syster och Tuva en stund. De va och hämtade Hampus på skolan och efter det tog jag min lunch och gick och fikade! Samtalet tog 1,5 timme men de verkade inte gett så mkt. De är nog lika mycket ovänner nu som alltid. Svårt att samarbeta med människor som har inställningen NEJ NEJ NEJ.. till allt!

Jaja, slutade jobbet vid 16 och då passade jag på att åka o handla.. första och enda gången denna hösten jag slutar tidigt och kan handla mat efter jobbet. Lite mysko kändes det allt att knö med alla som fredags shoppade. Hämtade Tuva hos min syster och åkte hem. Tuva var jätte trött och somnade i bilen och sover faktiskt fortfarande. Hoppas på att det inte blir en jobbig natt, men man kan väl inte hoppas på något annat tyvärr. Jaja, imorgon är jag ju ledig så då gör det inte så mycket.. helt underbart att ha en ledig helg! Ska passa på att bara va.. och göra det jag tycker är skoj!

Igår kväll va vi på julbord med jobbet på Villa Stranna.. gott! Men guud vad mätt jag blev fort, och törstig som alltid när man smäller i sig julmat!
Ja som sagt jag är ensam hemma.. Marcus är på julfest med sitt jobb. Fast han är tvungen att va nykter så att han kan komma hem inatt.. jag orkar verkligen inte hämta honom..
Nä nu ska jag snart ta en varm skönt dusch och bara slappa framför teven resten av kvällen!
Puss o kram allihopa:)

Inga kommentarer: