torsdag 4 december 2008

Det blir aldrig som man tänkt sig. Packade in oss i bilen o lämnade Tuva på dagis 9.30 sen åkte jag till jobbet.. blev 5 minuter försenad pga att det va halkigt på vägen.. jobbade lite. Och så vid 10.40 ringde telefonen. Det va Tuvas dagis fröken som trodde att Tuva åkt på magsjuka. Så det va bara att börja ringa runt efter personal.. lättare sagt än gjort. Tillslut fick jag tag på en tjej som bor i Grästorp som kunde komma runt 13 tiden! Åkte och hämtade Tuva, och nu är vi hemma. Fick i henne lite yoghurt och blåbärs paj. Hon kräks inte eller så utan är jätte jätte lös i magen. Nu sover hon.. vilket jag tror att hon behöver.. hoppas på att hon sover länge!!

Jag passar på att tvätta nu. Hade tänkt att göra det i helgen.. men nu när jag ändå är hemma kan jag lika gärna göra det. Min gulliga granne skulle in till stan nu och lovade att köpa ett paket med blåbärs soppa till Tuvisen som hon kan få när hon vaknar!
Inte lätt det här med små barn.. varför ska hon alltid vara sjuk? Hemma hela förra veckan för hosta och feber och denna veckan har hon bara gått måndag och onsdag.. suck! Inte lätt på jobbet heller då det knappt går att få in folk.
Men men.. jag hoppas i alla fall inte att det är magsjuka. Kanske kan vara tänder eller något eftersom hon varit gnällig 2 nätter nu.
Imorgon skulle hon varit hos sin moster Maria.. men nu vet jag inte hur det blir. Skulle passat Emma en stund imorgon oxå medan Marcus och Emmas mamma är på samtal.

1 kommentar:

Anonym sa...

Aldrig kul med magsjuka. :(

Hoppas hon snart bättrar sig.

kram Angelica