torsdag 21 juli 2011

Jag vill stanna tiden!!

Ja jag vill stanna tiden, jag vill ha sommar och semester jämnt!!! Livet vi lever just nu är helt underbart och det är med en klump i magen jag tänker framåt på hösten som innebär skola och praktik. Troligtvis kommer hösten rusa lika fort som denna sommaren och vips så är det jul med allt vad det innebär samt slutprov i skolan då vi ska baka och bedömas av branschfolk.. fasiken va nervöst det kommer va.

Men men, jag försöker stanna upp och njuta av tiden.. denna veckan har vi lite av en må gott och umgås med underbara människor vecka. Lägger lite av alla måsten på hyllan för en stund.
Så i tisdags efter vårdcentralbesök styrde vi kosan mot Röe till Annica, Jonas och Klara. Där fikade vi, sen gick vi ner till havet och fiskade krabbor och tjejerna badade. Sen blev det grillning och barnen plockade massa blåbär. For hemåt vid 23 tiden med tre super trötta barn.
Igår tog vi oss en välbehövlig sovmorgon. Sen vek jag ett enormt berg med tvätt.. Marcus åkte till Erik och lagade våran bil:) Hugo åkte med mormor och Mia på äventyr och jag tog med mig tjejerna till Tygladan och sen för att handla lite.
På kvällen va vi bjudna på middag hos min kusin Mattias och hans fru Helena och deras barn Fabian och Klara. Grillade hamburgare och njöt på deras altan. Vilket hus dom köpt.. åh där hade jag lätt kunnat bo!!
Idag står det inte mycket på schemat vilket är skönt. Städa och fixa lite. Marcus är en sväng på jobbet idag och fixar någon skrivare.. sa att det inte skulle ta så lång tid, men nu är det ju Marcus tidsplanering vi pratar om... haha
Jag funderar i alla fall på om jag skulle hänga med mamma, pappa, Mia och Hampe till Borås i eftermiddag. Killarna ska på fotboll o tjejerna ska shoppa.. Hade vart kul och gött med lite egentid då Marcus vart iväg några dagar och grejat! Jaja ska kolla med Mackan va han säger..

Här kommer lite bilder från Röe..






Inga kommentarer: