lördag 9 juli 2011

God kväll kära vänner

Ursh va trött jag blir.. ingen bra kväll ikväll:(
Hugo skulle precis gå och lägga sig hade jag tänkt när han rymde ut till trappan medan jag borstade tänderna på Tuva. Och sen en sekund senare hörde jag han gråta... och vips så kom min syster runt knuten med Hugos snuttefilt han glömt hos henne och såg en röd/orange katt springa ifrån trappan där Hugo satt och grät. Och ja.. kattjäveln hade bitit Hugo, 5 bitmärken i handen/handleden... stackarn grät massor. Men vi baddade med vatten och torkade även såren med sprit.
Så fick jag honom att somna med en flaska välling, men förstå att det måste göra ont.
Sitter just nu i telefon med sjukvårdsrådgivningen då jag blir jäkligt orolig eftersom han har dåligt immunförsvar pga sin sjukdom.. och då är man ju mer infektionskänslig. Och kattbett är inte att leka med det vet vi sen tidigare.. för i augusti 2009 blev ju Tuva biten av våran dåvarande katt Strumpan och åkte på en jäkla infektion som tyvärr sedan ledde till att Tuva blev överkänslig mot penicillinet och fick en hysterisk allergichock... ursh det va inte roligt det..

Jaja, sköterskan på sjukvårdsrådgivningen ringde barnläkare för att kolla, men fick inget direkt svar.. så nu försöker hon få tag i en infektionsläkare så hon ska ringa tillbaks om en stund. Problemet är att Hugo tyvärr inte kan få penicillin pga sin sjukdom, men det är väl det enda som häver infektionen i handen han kan få av bettet...

Typiskt typiskt att detta ska hända min lilla skrutt:(

Men men annars har väl dagen varit bra. Tog oss en skön promenad i morse upp till Rörmaden där Ullis och Erik bor, där va Ullis, Erik, Eriks pappa Hasse och Marcusi full färd med att måla huset. Vi stannade bara en stund på fika innan vi traskade hemåt igen. Men hemma kände jag mig rastlös och drog på mig målarkläderna och åkte tillbaks till dom och hjälpte dom att måla. Mia tog Hugo under tiden, jätte snällt!!!

... nä nu kan jag inte skriva mer... vi hörs..

Inga kommentarer: