torsdag 14 juli 2011

Badkruka


God morgon!


Igår efter jag skrivit blogginlägget fick jag världens bästa sms av Susanne som undrade ifall vi ville träffas och fika. Och mitt svar va såklart: JAAAA!!! Äntligen någon som vågar träffa oss..
Så vi lånade mammas bil och åkte dit. Tittade på deras nya fina utbyggnad, grymt fint:) Vi fikade och va ute och lekte lite i det fina vädret. Tuva och Minna lekte väl sådär bra, tyvärr mycket osämja.. Men men.



Vi åkte och handlade mat på vägen hem sen somnade barnen i bilen och då kunde jag passa på att greja lite hemma. Lagade mat så vi åt när Marcus kom hem. Sen packade vi ihop oss och tog en båttur med Mia och Hampus. Först en tur runt sjön sen stannade vi på en strand och njöt av kvällssolen. Maria badade, Hampe gick bara i till midjan.. Tuva va lite harig och Hugge ska man ju inte tala om. Vilket illtjut.. Nej inget badande för den badkrukan. Jag och Marcus badade inte, men det är inte så ovanligt. Badade inte i sjön på hela förra sommaren.. Inte min grej liksom. Haha!
Så åkte vi hem och gav barnen kvällsmat, duschade dom och sen va det sovdags. Marcus la sig på soffan o tittade på tv medan jag o Mia gick våran kvällspromenad vid 20 tiden. Ska försöka om vi har kan att gå en promenad på ca 25-40 minuter varje kväll. Riktigt gött! När jag kom hem sov Marcus som en stock..


Idag är planen att jag, Mia och barnen ska plocka lite bär och sylta och safta. Sen funderar jag på att fika.. för det är ju gott:)


Imorgon börjar Fallens Dagar och jag ska faktiskt ut o svira. Ska bli riktigt roligt!:) Kram

Inga kommentarer: