tisdag 26 april 2011

Vad ska man göra?

Jag har glömt hur man gör när man är hemma en hel dag själv, ja Hugge är ju här hemma oxå. Men han är inte mycket till sällskap. Sov från 10-12.45 förut...
Han är feberfri och glad, men fortfarande väldigt trött. Vi har varit ute och gungat och sparkat fotboll, och nu äter han lite smörgås och bulle.

Tuva är på dagis i alla fall, tror att hon uppskattar att komma tillbaks och leka med sina kompisar och slippa drälla hemma med tråkiga morsan.

Min mamma kommer hem till oss sen. Ska hjälpa mig att klä om köksstolarna i tyget jag köpte på Tygladan i helgen. Kul med lite nytt..
Tvätthögen växer här hemma, och tvättmaskinen har gått sönder igen:( så jag får hyra in mig hos mamma och köra några maskiner tills vi fått den lagad eller tills vi köper en ny... lagningen förra veckan höll ju tyvärr inte så länge.

Måste bara berätta innan jag glömmer, Tuva är för rolig. Vilka funderingar hon har. Igår när vi satt på gungorna sa hon...
"mamma, visst hade det varit trevligt om vi hade en stor gunga som alla kunde sitta på.... och sen har jag tänkt på badrummet. Kan vi inte tabort toalettstolen och sätta dit en stor badbalja som Putte, Liza och Melker har... det hade ju varit trevligt, eller hur mamma?"

ja för Putte och Lizas stora badbalja är ju en jacuzzi... tror jag säkert hon vill ha. Haha. Sen att hon lägger in ordet trevligt gör ju det hela ännu roligare. Inte nåt lillgammal, nä då!!

Inga kommentarer: