söndag 17 april 2011

HELG!!!

(MÅSTE BÖRJA MED ATT SKRIVA URSÄKTA FÖR ATT ALLT STÅR IHOP I EN ENDA SMET, JÄTTE SVÅRT ATT LÄSA.. JAG VET! MEN VET INTE VARFÖR DET BLIR SÅ. ÄR INTE SÅ NÄR JAG SKRIVER INLÄGGET)


Hallå där, allt bra med er? Ni är väldigt tysta nu för tiden..Fast det är ju jag med. Hinner ju knappt va hemma därav den dåliga uppdateringen. Ja dagarna rullar ju på. Tillbringar ju typ 6 timmar varje dag i bageriet/konditoriet. Har repeterat en del för att verkligen få in storleken på saker och sånt.
Alla ska ju ha samma storlek, annars blir det svårt att sälja dom för samma pris. Började Bageri B kursen onsdags och då gjorde vi wienerlängder, lite små knepigt att få ihop allt med hur de ska vikas, sporras, fyllas mm. Men resultatet blev ändå ganska bra för att vara första gången. Själva wienerdegen börjar jag på kläm på äntligen. Den ska vikas 3x3x3 gånger så det gäller att ha hjärnan med sig på lektionen. I torsdags bakade vi 10 olika sortes bullar med olika fyllningar, knutna och flätade på alla möjliga sätt. Våran lärare som kallas bagarhitler har börjat mjukna lite, vet inte ifall det är för att vi överlevet 2 månader ihop nu och tagit oss till B kursen?! Jaja, kul att man slipper må dåligt inför lektionen i alla fall, för han är ganska sur och grinig annars.

Hade konditoriprov i tisdags morse föresten, fick VG.. med 1 ynka poäng ifrån MVG… lite små surt. Men riktigt skönt att veta att man kan sina grejer! I fredags va Tuva med mig till skolan. Hade först lektion och då va hon riktigt snäll men sen när hon va tvungen att sitta still och tyst medan vi skrev prov va det inte lika roligt. Så jag skrev snabbt, får se hur resultatet blir... sen mötte vi upp Carola och gick på Baby Barn mässan, vi tittade bland annat på en Mamma Mu teater. Men den va inte så bra. Åt lunch på stan sen tog vi tåget hem.

Igår va det en lördags slappis dag. Jag kände mig hängig och hade ingen energi till nåt. Städade lite dock, tvättade. Mamma och syster städade i trädgården runt farmors hus som Mia ska ha som sommarstuga i år. Käkade våfflor till lunch. Sen på kvällen grillade vi, alldeles själva för en gångs skull. Vi som alltid har folk här på lördagskvällarna. Tittade på film oxå "himlen är oskyldigt blå" rätt så bra faktiskt. Idag är det söndag och då ska jag fortsätta tvätta, sedan vika all tvätt. Ta mig en vända på övervåningen och plocka i ordning. Lägga i massa vinterkläder i lådor och in på småvindarna. Göra min läxa till imorgon.. Ja ursh imorgon är det skola hela långa dagen.. 6.15-15.30... puh, hur ska man orka? En liten bild kavalkad från dom senaste veckorna...

fina syskon i likadana tröjor söta lilla Minnah Moa, Emma och Tuva förra helgen

En glad Hugo



Tuva på bo mässan i Vbg för några helger sedan

1 kommentar:

Ullis sa...

Så fina kort på min lilla prinsessa. Lånar det till skrivbordet. =)

Dina små busar är lika söta som vanligt!