onsdag 6 april 2011

Grupparbete


De senaste 2 dagarna har vi gjort grupp arbete i skolan. Vi fick själva lägg upp dagarna... vad vi ville producera, hur mycket och i vilken fart. Och jag hade så jäkla tur för jag hamnade med mina favvosar. Carro och Moa! Vi gjorde upp dagarna såhär: DAG 1




  • Anslag (tårtbottnar) till 9 tårtor


  • Mazarinkapsel till fruktbitar och tosca


  • Hallon pastej med italiens maräng


  • Cigarrer


  • Budapestbotten

DAG 2




  • 3 sortes tårtor var


  • fruktbitar med hallonhjärta


  • Toscabitar


  • Budapest bakelser

Och det gick riktigt bra för oss. Han med det vi ville och lite till. Tårtorna blev smarriga. Köpte med mig 2 st hem.. billiga som tusan, 25:- för en tårta. Uppskattades mycket av Tuva och Marcus. Min käre far fick med det som blev över till jobbet. Annars så går det riktigt bra i skolan. Rullar på som tusan. Hade ju prov i Livsmedelskunskap förra veckan. Imorgon blir det prov i Bagerikunskap A och på tisdag i Konditorikunskap A. 2 prov man knappt kan plugga till faktiskt.. har man bara varit närvarande på lektionerna så ska man kunna det sa våran lärare.


Hemma är det oxå bra. Barnen är lite trötta och slitna efter långa dagar på dagis. Men det är så det verkliga livet är. Idag har vi en välförtjänt sovmorgon och dom ska inte till dagis förrän 9.30! Jag mår okej men halsen vill inte ge med sig.. i 14 dagar har jag haft ont i halsen nu till och från. Morgonen och sena kvällen är alltid värst. Mitt på dagen helt okej..Håller det kvar sig i helgen får jag väl åka till doktorn igen. Åh jag längtar till helgen.. vi har inte mycket inplanerat men det är lite det som är skönt. Vet att Marcus ska hjälpa Erik i hans garage hela lördag förmiddag. Jag önskar fint väder så man kan sitta på altanen i dom nya fina möblerna och fika:) har ju fasiken varit dåligt väder nu i över en vecka...


Nä nu ska jag utfodra mina små kottar och fixa iordning mig. Skönt när man har 2 timmar på sig och inte 10 minuter som jag har dom dagarna klockan ringer 04.00...

Inga kommentarer: