tisdag 24 juni 2008

VITT VITT VITT

Mitt liv förvandlas till en vit dröm:) nästan i alla fall, mitt hem genomgår en liten makeover. Målarpenseln har åkt fram och många möbler "råkar" bli vita. Till Marcus förfäran... han tycker att det är för vitt redan nu. Hihi. Men idag har jag och mamma målat Emmas bord och stolar, pallen i köket och vardagsrumsbordet:) Lycka!!! Blir så fint och fräsht när det är vitt. Sen ska hon slipa skåpet som är rött.. tar lite tid, grundmåla och sen måla vitt:) Efter det blir det skohyllan och kanske, köksbordet och stolarna. Har inte riktigt bestämt mig än. Lite beslutsångest, kommer jag ångra mig?
Imorgon åker jag, Tuva, Maria och Hampus och hämtar Emma. Tänkte gå lite i affärer först, bland annat inredningsbutiken 2 fröknar som öppnat i Rotviksbro. Sen ville min syster gå en sväng i Lysekil... Jag är skeptisk.. tycker inte om Lysekil. Jobbigt om man råkar stöta på någon man känner. Jaja, så är det.
Tuva ligger och sover just nu, lite för tidigt egentligen men finns inte en chans att hålla henne vaken när hon bara gråter och ropar "Nennne Nenne" (Välling) så då fick det bli pyjamas och välling. Hoppas att hon hade tänkt o sova hela natten, för inatt busade hon massor... toka!

Inga kommentarer: