tisdag 10 juni 2008


GOD MORGON MINA VÄNNER... vet att ni läser, men ge mig lite kommentarer då! Vad vill ni att jag ska skriva om, vad tycker ni om min blogg? Vet att det blir mycket, det här har vi gjort och det här ska vi göra. Men livet är lite så. Har oxå blivit väldigt dåligt med bloggande från min sida den senaste tiden. Är ute mycket o så tar Tuva all min tid.
Det är full fart på mitt lilla troll:) Kryper runt, och just nu är det kattmatskålarna som är mest intressant.. så nu får katterna äta på byrån!
2 tänder har hon nere och bitas är jätte skojsigt! Tuvas dumma mamma och pappa kör 5 minuters metoden på kvällarna... elaka vi är, men det börjar ge effekt. Ikväll blir jag själv vid nattningen får se hur det går. Hon har sjukt kontroll och närhetsbehov som börjar gå lite över styr. Hon ska ligga i famnen och somna, man ska pilla på henne, hålla handen vilket kräver mycket och tar tid. Så nu får hon somna i sin egen säng, och i värsta fall... vilket har behövts 2 ggr så smeker jag henne på magen eller ryggen tills hon är påväg att somna.
Så, till det vanliga... vad gjorde vi igår? Jo det blev trädgårdsarbete... först försökte jag få ur det sista vattnet ur poolen. Gick sådär. Är ju tvugna att tömma den för vi får inte ordning på den tyvärr. Men kommer en tankbil med färskt vatten utan järn om någon dag! :)
Grejade i trädgårdslanden, fixade i grönsakslanden... rensade ogräs, fyllde på med ny jord och vattnade. Rensade ogräs i gruset och städade under våran trappa. Blir tokig på att det alltid hamnar massa skräp där. Ingen sopstation...
Sen vid 14 åkte vi till Netto med mamsen, köpte lite scrapbookingsaker som de hade i sitt reklamblad. Efter det åkte vi till nossebro typ.. och fikade hos mammas jobbarkompis. De hade fårr 6 kaninungar som va 14 dagar gamla och 3 kattungar som var 12 timmar... söööööta!!
VAD HÄNDER IDAG?
Mulet idag, ovanligt... vet inte när det va kasst väder sist. Hm... regn behövs ju i o för sig så jag ska inte klaga. Men på Smhi´s hemsida ser det ut att bli kasst väder resten av veckan. Mulet och grått!
Så idag blir det till att vara inne tror jag. Mamma va scrapsugen.. vi får väl se!

Inga kommentarer: