fredag 18 april 2008

fredag....


då va det fredag igen, har precis haft besök av min kusin Ulrika och hennes dotter Emelie. Hon är för go hon:) Har precis börjat krypa lite smått.. ser så söt ut!
Hon föddes 070707 men tuva är en liten sumobrottare jämförelse till henne! Mammas lilla tjockis! Haha

En kompis skrev ett gb inlägg på familjeliv och sa att jag bakar mycket, och ja det är ju sant. Min stoooora hobby faktiskt. Älskar att baka! Jobbade på ett konditori för några år sedan och under den tiden bakade jag inte en enda kaka, men så förra sommaren när jag väntade tuva fick min varmluftsugn allt visa vad den tålde;) Bakade ungefär 3 gånger i veckan då. Hade ett uppehåll i höstas när tuvisen var pytteliten och tog all min tid. Men nu har jag börjat igen. Tuva sitter antingen i matstolen eller gåstolen och busar med mig medans jag bakar! Hon bara älskar när jag kör igång elvispen! tokan!

Men börjar bli lite trött på alla vanliga tråkiga recept på kakor, nån av er som har nåt recept att dela med er av?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh tack så mycket =)

Anonym sa...

Du får gärna lägga ut recept på cupcakes :)