måndag 21 april 2008

Annica

Idag har jag o min mamma namnsdag:)

Så skönt det var igår, blev nästan lite röd i ansiktet när jag var ute i solen! Blev första fikan ute i trädgårdsmöblerna för i år! Åh va härligt!

Ska vara ute idag med, ska bli lika varmt... helt underbart när man vaknar av att solen skiner in genom fönstrena i vardagsrummet!!

Försäkringskassan är skojsiga dom, vissa månader måste man ringa och tjata och tjata på dem att de ska betala ut ens föräldrapenning och sen vips bara sådär finns pengar på ens konto utan att man vet varför. Så var det för Mackan förra veckan, FP som betalades ut from 21-31 mars...?? och idag fick jag pengar?! Jag fick dock 2 dagars tillfällig föräldrapenning för den 21 och 22 december då tuvis låg på sjukhus. Ja de är inte snabba inte, men gott med lite pengar som inte var förväntade. Samma var det förra månaden när vi var i sälen, vips så var det 1400:- extra på kontot. Det var Skandia som betalat ut pengar för att Tuva låg på sjukhus... bra barnförsäkring i alla fall:) 1 natt på sjukhus = 1400:-

så nu får vi se ifall det finns någon FP på kontot på fredag som jag förväntar.. 27:e är ju dock inte förrän på söndag så jag får säkert inte pengarna förrän på måndag. Jaja... vi får vänta o se!

Inga kommentarer: