torsdag 13 september 2012

ULRIKA ♥ ERIK

Bröllop i lördags, underbart
Det va mycket att fixa med innan. Tog ledigt på fredagen för att hjälpa till att duka mm. sen gjorde jag tårtan. På kvällen hade Hampus kalas i mammas o pappas grillkåta. Finslipa talen och fixa dom sista lekarna innan jag tvingade mig i säng 23.00 på kvällen.
Upp runt 7.00 på lördag morgon, röja lite hemma. Stryka kläder. Cattis kom. Åkte till bygdegården o fixade det sista.. hem o slänga i sig lunch och sedan snygga till sig. 15.30 va det vigsel i Trollhättans Kyrka. Sen vidare till Hjärtumsgåren för middag och fest!
Hade pratat några dagar innan att vi nog inte skulle dricka så mycket. Jag dricker sällan mycket... men jo det gick ju åt pipsvängen. Efter att fått i mig en o halv flaska vin va det dags att dekorera bröllopstårtan... och ja sen va det holabalo. Dansade tills fötterna värkte. 03.00 la jag huvudet på kudden och 6.30 vaknade första skitungen här hemma... Mmm... då mådde jag INTE bra vill jag lova. Ajaja, huvudvärk lätt illamående... asså fy!
Men det blev till att städa o fixa och sen skulle Tuvis på barnkalas kl 12.00 till Minna. Medan hon va där gjorde jag tårta o grejade och kl 15 va hon tillbaks hemma igen för att ha ett eget kalas för Marcus familj.
 
Va helt slut när alla åkt hem på eftermiddagen... och måndagen va förfärlig på jobbet, tisdagen likaså. Fick till o med åka hem tidigare från jobbet för att sova i 2 timmar. Men nu har jag kommit underfund med min kropp, det är en förkylning... idag försvann rösten... ja fy... Men men, det går väl över.
 
Igår fyllde våran underbara Tuva 5 år! Helt galet va tiden går fort. Uppdaterar närmaste dagarna med bilder med själva födelsedagsfirandet!
 
KRAM

Inga kommentarer: