tisdag 25 september 2012

REGN



I morse vaknade jag åter igen av att regnet piskade mot fönstrena... fy vilket ruggigt väder. Och samma nu ikväll. Fullkomligt vräker ner.

Jaja, det är så lugnt på jobbet så det är galet.. Man kan liksom inte göra för mycket ena dagen för då har man inget att göra resten av dagarna.
Gjorde värsta grejen idag på jobbet...
Hade precis gjort klart mackorna. Plastade in dom och skulle bära 2 metallbrickor i varsin hand ut genom dörren till montern. Men vid ugnen råkade jag beräkna avståndet lite fel och slog i brickans kant i ugnsdörren. Fick då hörnet av brickan rakt i sidan, på revbenet och mot lungan... tappade andan och flämtade till. Svartnade framför ögonen och föll mot golvet. Så läskig känsla att inte kunna andas och smärtan i sidan va helt sjuk... va så mycket konstiga tankar som for runt i mitt huvud.. Men kom i alla fall upp på benen men kände direkt att jag inte klarade av att stå så jag satte mig på en pall så kom mina jobbarkompisar och tog hand om mig med ett glas vatten. Fick sitta länge med huvudet mellan benen eftersom allt bara snurrade. Va helt vit i ansiktet!
Men sen efter en stund blev det bättre och nu går jag runt med ett ömt revben, passar lagom bra när man är förkyld och hostar och nyser:(
Ja sen fick vi strömavbrott... och sen parkeringsböter. Fredagen den 13?? nä då..

Ja nu är det slappning framför teven. Blir duschen strax och sedan Svenska hollywood fruar innan det är dags att sova!

Inga kommentarer: