söndag 2 oktober 2011

Lugn helg...

Ja helgen har varit förvånansvärt lugn... Igår grejade jag hemma på förmiddagen. Killarna åkte på det där plöjnings grejset i Gestad, Tuva gick till mormor och vid 12 kom Ullis och Minnah på lite fika. Mumsade ananaspaj och sen tog vi en skön promenad. Tuva ville sova hos mormor och morfar så det fick hon!
Blev tacopaj till middag sen slappade vi på kvällen och tittade på film:)

Hugo krånglar ganska mkt på nätterna nu för tiden:( vaknar runt 4 och är klarvaken.. vill inte alls somna om. Så inatt bestämde vi oss för att han inte skulle få sin vilja igenom utan att det va sova som gällde... och vid 4.30 vaknade han första gången men det va bara att lägga honom igen och han somnade om efter mycket om och men... Men vaknade igen 3 ggr till innan han 8.10 fick tillåtelse att gå upp... då hade han sovit förvånansvärt länge faktiskt... Får se hur det går inatt..

Jaja, Marcus åkte till Brålanda med Erik på förmiddagen. Och jag fick fikabesök av Emelie och Liv. Trevligt:)
Sen har jag faktiskt inte gjort så mycket resten av eftermiddagen... tvättat och haft lite halv tråkigt. Barnen har mest gnällt så det blev en tidig kväll för dom.

Imorgon är en ny vecka med massa att stå i.. kör rullande schema på bageriet så nu blir det bullbak för mig i 2 dagar, lagom skoj då jag ska arbeta ihop med en väldigt flummig kille som typ aldrig antecknar på lektionen.. :S

Inga kommentarer: