torsdag 27 oktober 2011

Ensam...

Sitter ensam i Marcus systers lägenhet i Gbg. Blir andra natten här...

Igår va det bestämt att jag skulle sova här. Att gå i skolan 12-19 och sedan gå upp kl 4 morgonen efter är ingen höjdare..
Och idag hade vi våran efterlängtade pralinlektion med den proffsiga konditorn Tony Olsson som både tagit OS-medalj för landslaget och varit årets konditor.
Jag och Carro som va en grupp gjorde 3 olika praliner, hjärtan med hallonmarmelad och chokladganache... sen en mörk kula med bara chokladganach, och sen en ljuschokladkula med passionsfruktskaramell:) låter lika gott som det va!
Så idag har det varit 10 timmar i skolan så jag va lite sådär lagom mör när jag började leta efter ett tåg att åka hem med när Marcus kom med förslaget att jag kunde sova ena en natt till i Gbg för att slippa fara o flänga, vilket då ger mig sovmorgon imorgon... ja det är sovmorgon när man slipper gå upp kl 4 och istället kan slumra till 5.30:) och så kan jag ta tåget hem imorgon vilket gör att jag kommer hem tidigare.

Helgen är förövrigt fullsmäckad som vanligt. Imorgon är det mysmiddag med min familj i mammas och pappas grillkåta, ska även fira syster yster som blev 1 år äldre i måndags. Sen på lördag ska vi greja hemma... och på kvällen är det månadsmiddag hos Maria och Pelle i Vargön med Italienst tema, mums!
Ska även sätta mig i helgen och renskriva massor med skolpapper och få ordning i mina pärmar... för på måndag ska jag göra lite extraknäck, ska bli skoj!

Jajaja.... annars är det bra. Det rullar om man säger så. Snart sova... Kram

Inga kommentarer: