söndag 18 september 2011

Du måste alltid packa lätt...

... som att du alltid är på resa och ännu inte sett vad du har sett....


Ja vilka dagar det har varit. I onsdags morse tog jag tåget ihop med en klasskompis Maria till Stockholm. Skulle egentligen vart en till tjej med men hon hoppade av i sista minuten.. väldigt irriterande.
Jaja, resan gick bra. Tog en lunch på ett tapas ställe som hette Bolero och sen mötte jag upp Sara. Hon lite små hungrig så hon köpte mat på McDonalds och sen skulle vi sätta oss på någon uteservering och ta ett glas vin. Men då det är mitten av september börjar uteserveringarna plockas ner. Så vi gick till Grand Hotel och satte oss på deras inglasade del och njöt av eftermiddagen i solsken med goda drinkar:)
Sen promenerade vi till mitt vandrarhem i Gamla Stan. Där jag gjorde i ordning mig för att sedan ta tunnelbanan till Söder för att möta upp min tågkompis Maria och hennes kompis Maria och hennes kille. Vi gick till Koh Phangan, en riktigt cool thailänds restaurang med mycket bambu, syrsor som lät, saronger på bordet. Orkideér på tallriken, strömavbrott med åskoväder, en bäck med stora guldfiskar.. ja hur coolt som helst.Smaskade kycklingspett med jordnötssås!!

Sen gick vi till Pelikan, Lasse W´s stammishak. Men tyvärr va han inte där.. Sist Marias kompis Maria vart där fick hon hans autograf... lite avis!
Sen blev det tunnelbanan hem till vandrarhemmet igen för att sova.
På torsdag morgon mötte jag Maria så åkte vi till Kista mässan. Där träffade vi våra tävlande tjejer Moa, Sara och Magda och tittade på deras lite galna skapelse... Marie Antoinette..
Gick på mässan, provsmakade massa gott. Träffade även Ulrika och Mikael som va och kikade på mässan.
Vid 17.00 va det prisutdelning och gissa vem som kammade hem första priset? Jo Burgården såklart!!
Dom vann.. eller vi vann... hela klassen får ju ta del av priset som är en dag med den kände konditorn Tony Olsson. Han skulle komma och baka praliner med oss i december.
Tillbaks till vandrarhemmet för att snygga till sig igen. Sen åkte jag till tjejerna på kungsholmen och drack skumpa med dom. Sedan mötte vi Maria och Maria i gamla stan och åt god mat på en italiensk restaurang. Sen ville vi gå ut och dansa och hamnade tillsist på Café Opera.
Väldigt trevlig kväll. Och det va en fruktansvärt sliten Malin som vaknade upp på fredags morgon för att packa ihop allt och bege sig till Göteborg. Åkte bil med Maria och Maria och va framme vid 16.30. Hoppade snabbt in hos Cattis för att byta om innan jag mötte min bror Putte och sen va det dags för Winnerbäck!!
En UNDERBAR konsert... så bra musikaliskt har jag aldrig hört från Lasse. 4 nya låtar dessutom:) va så att håret reste sig på armarna..

sen bar det hemåt till min goa familj.. va helt slut när jag kröp ner i sängen bredvid Marcus vid 23.30...

















Inga kommentarer: