söndag 18 september 2011

Det är höst nu...

Jag vet inte om jag är beredd... är ni? Löven börjar falla, det är kallt som tusan på morgonen och igår satte vi på värmen här hemma för första gången...
Jag saknar sommaren, det gör jag.. Men jag tycker ändå väldigt mycket om hösten. Just det där med att sitta inne och värma sig, dra på sig en varmare kofta, raggsockar, höstkängor, hoppa i lövhögar och njuta... Det gör vi alldeles för sällan, stannar upp och njuter. Vi stressar bara på.. schema på allt, fullbokade kalendrar. Men inte en minsta minut inbokad för att enbart njuta av livet.

Oj, det va många kloka ord här. Men jag har sagt det förr och jag säger det igen.. de här Stockholms dagarna va precis vad jag behövde. Få ta hand om mig själv. För att nu resten av hösten kunna fokusera på min familj och på skolan.

Idag har vi pysslat lite hemma. Jag tvättar mååååånga maskiner tvätt. Har rensat i hallen. Bort med sommarskor, sommarjackor och fram med mössor och höstskor. Overallerna får allt vänta..
Sen har vi plockat in det mesta av utemöblerna oxå. Skönt att få det gjort. Marcus har sågat en hel del ved oxå! Nu ska jag strax vika lite tvätt sen är det dags att börja med middagen. Grillad Entrecote blir det med potatisgratäng. Mums!

Imorgon är det måndag. Sista veckan på praktiken. Både bra och dåligt.. jag kommer sakna dom. Det har känts så himla bekvämt att va där. För oftast när jag slutar så orkar man med att göra saker... och dom jag jobbar med är jätte goa!

Men det ska oxå bli skoj att komma tillbaks till skolan, även fast vissa människor kunde ha kvittat. Ursh, orkar inte lägga min energi på folk som beter sig som barnrumpor!

Ha det gott.. och glöm inte att njuta!

Inga kommentarer: