lördag 3 september 2011

Dag 2 – En person jag vill träffa just nu.

... Ja det måste väl vara min mormor i så fall som fick en hjärnblödning när jag va typ 13 år... Va nog inte riktigt beredd på att förlora min mormor då. Jag va väldigt ofta hos min mormor och morfar när jag va liten. När jag va sjuk va det dom som tog mig istället för att mamma skulle ta VAB eller när jag va ledig från skolan. Och på sommaren spenderade jag flera veckor i deras sommarstuga i Sjölanda. Min mormor älskade mat och kakor och planerade gärna alla dagens måltider redan vid frukost. Hon stickade tröjor och va väldigt noga med att det skulle va städat och fint hemma!

Men mormor dog inte den där dagen oktober när hon fick sin hjärnblödning. Först så låg hon nedsövd i några dagar.. sen vaknade hon. Men kunde varken gå, sitta, röra sig eller prata. Så det va många tuffa år innan hon dog den 12 februari 2006.

Men jag saknar henne massor... det va tack vare henne som släkten på mammas sida höll ihop. Alla högtider.. som mors dag då det alltid va 7 sortes kakor i Sjölanda. Eller Juldagsmiddagen med kalkon:)
Vi firade nästan alla högtider med mammas släkt. Nu träffar jag dom knappt alls...

Saknar dig min älskade mormor!

Inga kommentarer: