lördag 6 augusti 2011

Skönt att sakna ibland...



Igår morse åkte Tuva med mormor och morfar på semester till Kalmar. Dom ska titta och heja på Putte som tävlar i Ironman multisport tävlingen.
Och igår hade vi fullt upp. Åkte ner till Carola och Peter och tittade på nytillskottet Elton:) Sötnöten!! Sen blev det IKEA där vi shoppade en ny bänkskiva till tvättstugan, fyndade en billig som kostade 1200:- ord. pris. Men som dom sänkt till 129:-... vi tror att den va felmärkt då den gick in som dörr i kassan, men va fan inte vårt fel. Prislappen satt ju där. Ja billigt är bra. Köpte lite små saker oxå typ värmeljus, några mer "vardags" tallrikar då våra gått sönder, ny lampa till Tuvas rum, lite krokar, köksredskap mm.


Idag har vi varit o handlat på förmiddagen sen har vi grejat hemma. Marcus fogade och jag hjälpte honom att torka rent och greja. Sen kom syster yster och fick ett ryck så städade vi upp på gårdsplanen. Flyttade den stora brädhögen till under huset. Så nu är det fint... ska fortsätta imorgon med gruset och så.. ska dock regna, men det blir väl stövlar och regnjacka då.

Jo det där med saknad. Det har varit 2 riktigt lugna dagar här hemma med bara Hugge. Han hänger ju ofta med utan problem. Säger liksom inte så mycket. Sover ett par timmar mitt på dagen. Leker och grejar och somnar på kvällen runt 19 tiden utan problem. Med Tuva är det lite mer gnäll och tjafs... därför är det gott för henne att komma ifrån oss ibland. Jag saknar hennes roliga kommentarer.. och när hon är go och kramar om en och säger " jag älskar dig mamma"... kan ens hjärta mer än smälta sådana stunder? Mitt lilla pyre. Snart blir hon 4 år oxå, om en månad ungefär!! Och hon längtar massor och vi har börjat skriva önskelista.. lika roligt för mig!!


Sitter ute på altanen just nu.. hade kunnat gå ut med Mia och hennes kompisar. Men jag sparar mig tills fredag då jag ska ut med tjejerna i klassen istället!


KRAM

Inga kommentarer: