måndag 8 augusti 2011

Sista dagen... :(

Då va kvällen här... den kvällen jag INTE längtat efter denna sommaren... Imorgon är det tillbaks till skolan igen. Det är med delade känslor... Fy för att gå upp tidigt och vara ifrån familjen hela dagen.. :( men roligt att träffa klasskompisarna och höra vad dom gjort i sommar. Men så kommer ångesten över att dom flesta sommarjobbat på ett bageri och säkert kan såååå mycket mer än mig nu... Jaja! Det är sånt man får ta när man väljer att gotta sig hemma hela sommaren.

Sen har jag rejäl ångest för mitt beslut att köra bil till och från skolan denna perioden. Handlar om 7 skoldagar.. 4 denna veckan, och 3 nästa. Problemet denna veckan är att bron i Lilla Edet är stängt mellan 22-05 varje natt, och min buss som jag brukar åka går 4.45... så jag kommer isåfall komma försent. Så nu tar jag tjuren vid hornen och kör hela långa vägen till Götet och hem igen.. Det positiva i detta är att jag inte behöver gå upp lika tidigt plus att jag kommer hem nästan 1,5 timme tidigare på eftermiddagen. Det negativa är just att jag kommer bli himlans trött i ögonen efter en lång dag i bageriet och så gillar jag ju inte att varken köra långt eller i själva Gbg, sen kostar det ju en slant att parkera... Men det ska nog gå bra ändå! Kör imorgon i varje fall skulle det sedan visa sig att jag inte pallar det så får jag åka buss, inte mer med det...
Men som sagt 7 dagar i skolan nu.. sedan väntar 5 veckors praktik på ICA Maxi Överby där jag hoppas att jag kommer trivas bättre än jag gjorde på Ritz... Jag är ju en ganska glad tjej som tycker om att skratta och ha roligt när jag jobbar. Klarar inte av surmular eller gnällgubbar!!

Nu ska jag sova.. det behövs. Är trött... Har varit på vattenpalatset idag med barnen. Dom va mer under vattnet än över!!

Inga kommentarer: