tisdag 16 augusti 2011

Oj.. det va ett tag sen...



Har varken lust eller tid att blogga. Finns så mycket roligare saker att göra faktiskt...

Ja vad har hänt den senaste veckan? Hm.. I helgen va det fullt upp. Fredags eftermiddagen startade med ett besök till slussarna och sedan mys på altanen.. tittade på film och myste under terassvärmaren:)

Lördag åkte jag och Tuva med mamma och Mia på loppis och sen till PB Homes rea.. Sen kom Cattis... satt och gottade oss i solen ett par timmar. Sen va vi bjuda på fika hos grannarna Berit och Inge, där vankades det smarriga kakor så man nästan rullade därifrån!
På kvällen blev det grillning och badtunnebad hos Ullis och Erik:) Super härligt.. satt ute ganska länge på kvällen. Tråkigt bara att både Tuva och Hugge krånglade när dom skulle sova. Skitungar!

Söndag va det fullt upp! Bakade 2 tårtor.. Schwartzwald bidde det! Sen städa och fixa inför kalas. Vid 11 kom allihopa så det blev fullt hus. Ganska skönt när dom sista gästerna åkte vid 14.30... då slappade jag resten av eftermiddagen faktiskt.


Igår måndag va en spännande dag i skolan. Började med prov i Bageri B.. blä.. gick dåligt, kan ju i o för sig bero på att jag inte pluggat.. dumma Malin, men min bok va puts väck! Inte lätt att läsa då.. hittade dock boken idag, på kontoret i skolans bageri, hade glömt den i maj..

Jaja, sen bakade vi lite och sen hade vi en intern tävlig för att utse 3st som skulle få följa med till Bagerimässan i Sthlm och tävla i mitten av september. Vi skulle modellera i marsipan.. en ros, en nalle på 150g, en valifri figur på 150g och sen pikera (skriva i choklad) på en marsipanplatta....

Och hur gick det tror ni? Jo dom 3 som fick flest poäng får åka... och jag kom på 4:e... snacka om att snubbla på mållinjen:( Men men jag gråter inte för det.. blir mässa för mig ändå även fast jag inte kommer tävla då. Jag och några mer i klassen ska åka upp och gå på mässan och kolla:)


Jaja.. idag va det skola, vi hade konditori och bakade olika bottnar till moussetårtorna vi ska baka imorgon, ska bli skoj!
Sen va vi i Kuleskog hos Elin, Daniel och Kevin!! Sån söt liten kille... pyttipytteliten! Bjöds på lite mat och god fika!

Nu slappas det hemma, blir sängen tidigt är ganska trött.

Sista dagen i skolan imorgon på ett tag. Tråkigt tycker jag faktiskt, inte nåt sugen på praktik. Men det ger sig väl..

Åker ju iväg på torsdag oxå, på en hemlig resa för Marcus som fyller år på lördag. Ska bli skönt att komma bort! Och nästa vecka väntar ICA MAXI...


Ha det gott slickepott!

Inga kommentarer: