måndag 28 juli 2008

Äntligen lite lugn o ro..
Har försökt att få lite ordning här efter en veckas kaos. Inte lätt då man är så mycket folk och det blir kläder hit, o leksaker dit.. och smutsiga golv och massor med tvätt! Nu är vi ju själva på dagarna i en vecka, jag o Tuvisen för Emma åkte till sin mamma i morse och Marcus jobbar.
Men det är bannemig inte lätt att städa med en busunge.. hon drog fram allt som jag ställde i ordning. Så tillslut fick jag nog, spännde fast henne i matstolen och mutade henne med majskrokar... hon åt säkert 20 st under den stunden jag städade. Haha! Ställde upp Emmas dockskåp på en hylla för Tuva bara river ur o förstör allt. Sen har jag dammat och fixat lite.. är bara tvätten kvar i princip.. och det enda som lockar mig till att ta tag i den är att det är svalt o skönt i tvättstugan.
Jag brukar inte klaga... men nu är jag trött på värmen. 1 dag med regn och lite svalare temperatur hade varit underbart. Jag orkar verkligen inte vara ute i solen mer.. får ju soleksem bara jag tittar ut genom fönstret..

Tuva sover nu för 2:a gången idag... men det är pga värmen. Hon blir helt slut!! Jag me....

Inga kommentarer: