måndag 14 juli 2008

har inte hunnit uppdatera hur det gick för tuvisen på NÄL... men det gick bra, fast det var dubbelsidig öroninflammation.. stackars mammas lilla tjej! Hon somnade typ 10 min innan läkaren kom. Men denna gången var läkaren snäll och lyssnade på henne och kikade i hennes öron när hon sov. Tur för hon märkte inte nåt. Blev mycket lättare än sist! Jaja, nu blir det penicillin 3 ggr per dag i 7 dagar denna gången! Hoppas på att hon ska bli piggare bara på några dagar! Hon har lite feber oxå. och hostar massor med segt slem.. så vi kör allt på samma gång precis som sist. Ipren, nässpray, kåvepenin och Bricanyl..

När vi kom hem från sjukhuset kom mamma, Maria och Hampe hit och käkade lunch. Den mumsiga pastasalladen jag gjorde igår med pesto, fetaost, bacon o soltorkade tomater:) mums!
Sen blev klockan helt plötsligt 17 och då kom Sara, Emelie, Carola och Camilla! Skoj.. jag hade skickat ut en inbjudan för några veckor sedan då jag bad alla ta med varsin kaka.. jag gjorde muffins med vitchoklad mousse, Emelie hade gjort banankaka, Camilla hade gjort ett eget recept på det som fanns hemma.. lite popcorn, skumbananer, jordnötter, marshmallows blandat med smält choklad o kokos på toppen... Carola o Sara hade med sig massor me smarrigt till en marängswiss.. hur det nu stavas! Trevligt att träffa flickorna igen! Har inte träffat Camilla på 1 år, hon har bott i Australien..
Jaja.. nu blir det slappar kväll och så ska jag ta hand om min sjuka lilla tjej. Hon grinar typ hela tiden, vill varken äta eller sova. Hon hade gått ner i vikt oxå, vägde mindre nu än för 2 veckor sedan.. inte bra alls!
Imorgon ska jag, Mia, mamma och Hampus plocka bär.. körsbär, hallon, vinbär o blåbär:) sen ska det kokas saft o göras sylt o gele!!!

Inga kommentarer: