onsdag 15 februari 2012

Sjukstuga hos familjen Johansson/Iveström

Hemma hos är det sjukstuga... Det började med mig som åkte på urinvägsinfektion i söndags. En tur till jourcentralen resulterade i 5 dagars kur med antibiotika. Men det har tyvärr inte gett med sig..
Och igår kväll fick Tuvis feber och inatt vaknade hon och hostade så hon kräktes och på morgonen när vi vaknade hade även Hugo åkt på feber.
Så vi har mest slappat idag. Teven har stått på nästan hela dagen för ovanlighetens skull. Brukar inte vilja det, men när dom är sjuka så orkar dom ju inget.


Mamma kom hit efter att hon sovit klart, hade jobbat inatt. Så åt hon lite mat här och fikade.
Igår va det jobb för min del även fast jag va sjuk.. Va roligt! Och skulle jobbat idag med men då jag själv mår uselt bestämde jag mig för att va hemma med mina små sjuklingar.


På fredag är det tänkt att jag och Mackan ska till Stockholm om inte jag eller barnen blir sämre eller inte blir friska. Han ska upp och jobba och jag tänkte mest gå runt på stan och mysa. Ut och äta på kvällen och sen sova på hotell.. jaja vi får se om jag följer med annars får han åka själv.


Här kommer lite kort från Ebbas kalas i söndags...


Hade gjort en Nicke Nyfiken tårta till henne
Ebba och kusinerna spelar fiskespelet


Tuvis ser ut som en kines som vanligt när man tar kort



Hugge


Emmisen


Jaja, nu hoppas vi på att vi snart blir friska. Blir vårdcentralen för min del imorgon eftermiddag om jag inte blivit bättre.


KRAM

Inga kommentarer: