lördag 11 februari 2012

KALAS HELG

Ja denna helgen är en riktig kalas helg och än är det inte slut..


I förmiddags va det dags för Minnah´s 1 års kalas. Jag hade gjort en Chuggingtontårta till henne, som jag hoppas att hon och hennes föräldrar blev glada för!

Gjorde det ganska enkelt för mig, har fastnat lite i tårtoblat träsket... men det är såååååååå enkelt att göra tårtor som ALLA tycker om. Att göra marsipanfigurer är jätte fint o kul, men oftast så plockar folk bort marsipanen för att det blir lite för mycket. Men med oblat kan man använda både grädde och marsipan som botten.

Ja det va denna lilla skruttan som blev 1 år. GALET vad tiden rusar iväg. Kommer så väl ihåg när jag såg denna skruttan för första gången.. Så liten och pluttig. Men nu stora tjejen som snart ska börja på dagis.
Massor med fina paket fick hon oxå, av oss fick hon röda fina stövlar:)

Barnen fick sitt egna barnkalas. Och tuva tyckte dukningen va jätte fin, prinsessor!

Alltid lika kul att träffa alla kompisar, men detta lilla charmtrollet gjorde min lördag. Vilken underbart glad lite skrutt! Kevin:)


Efter kalaset åkte vi hem, Marcus och Tuva drog till stan för att handla lite medan jag, Emma o Hugge stannade hemma. Både Hugo o Emma sov middag. Emma har varit sjuk i veckan så hon är fortfarande inte helt hundra, det tar tid att återhämta sig.

Men när Marcus o Tuva kom hem gick vi upp till min mamma o pappa för nästa kalas.

Firade att min pappa fyller år imorgon:) Blev bjudna på middag... Kalkon.. så gott!

Oxå mysigt att träffa mina syskon o goa syskonbarn!

Hampe Pisspottan Johansson och Melker


Söta systrarna:)


Blev en tidig kväll för barnen för dom va jätte trötta när vi kom hem efter kalaset... somnade lite efter 20..

Men men, det är gott för dom. Dom är ju dessvärre morgonpigga..

Imorgon blir det kalas igen, denna gången i Mellerud hos Ebba som blir 2 år!

Inga kommentarer: