onsdag 4 juli 2012

En varm och skön dag

 I fredags va det fika hos syster yster i sommarstugan. Min moster och hennes man och min kusin och hennes dotter Mollie kom på fikabesök. Och jag stod för fikat, blev kladdkakemuffins med grädde och marshmallows!
 Söta Mollie
 Hugo va ju oxå med
 Jag med söta tjejen
 Mamma, Hampe och Mia
 På kvällen passade jag lille Kevin ett par timmar. Han är ju världens snällaste kille. Lekte i några timmar sen va det dags för välling och sova och han somnade som en stock!
 På lördag va det lite fix hemma, städade och grejade. Åkte sedan upp till Hopperud, till Pelle och Marias sommarstuga där det vankades månadsmiddag. En väldigt trevlig kväll med båttur för killarna, god mat och spel... Barnen hade jätte skoj! Sov över gjorde vi oxå:)


 Dagen därpå styrde vi kosan mot Mellerud för lite fika och lek hos Affe, Ellinor och Ebba. Alltid lika mysigt att umgås med dom.
Måndag va det jobb, Mia och Hampe kom och fikade på mitt jobb.. När jag kom hem hade Marcus och barnen hämtat Emma som ska vara här i 2 veckor! Slappade på kvällen, va sugen på att hitta på nåt men ursh va ju skitväder.  På kvällen fick jag ett ryck och städade klädkammardelen av sovrummet, vek tvätt och fixade. Tisdag kom Marcus och barnen till jobbet och åt lunch.Bakade bullar när jag kom hem från jobbet!

Idag har jag varit ledig, UNDERBART:) 
Blev marknaden på stan med mamma, Mia, Hampe  och Hugo.
 Va på myrorna där Mia provade galaklänningar, skrattade så jag grinade:)

 Fikade på Mejeriet

 Ett dopp i mormors pool blev det för barnen, va galet varmt där ett tag.


Och på kvällen kom Affe, Ellinor och Ebba hit på lite god middag. Och Ebba stannade kvar och ska sova här ett par nätter och leka med sina kusiner!:)

Ja det var va vi har gjort dom senaste dagarna. Njuter av mina 2 lediga dagar nu innan hästepassen kommer, 6 dagar i rad... sedan lite ledigt! 

Inga kommentarer: