tisdag 26 juni 2012

Home Makeover

 Jag och Marcus startar alltid en massa nya projekt.. ja jag vet. Vi är såna.. Nya projektet är ju trädgården och en ny odlingplats med lådor och bärbuskar mm. Dock har regnet ställt till det så vi har inte fått klart. Men förhoppningsvis inom en vecka så ska det ta form, en ram ska byggas runt sen ska det på stengrus och sedan stenar och skifferplattor. Plantera ska jag inte göra förrän till hösten då jag ska flytta jordgubbsplantorna och alla örter, ska låta dom blomma färdigt först. 
Ja så ett nytt projekt va ju på sin plats.. och då väljer vi ju inget som behövs göras prio 1 som ni förstår... ja suck för alla dessa tråkiga lister som borde komma upp. Men ja, till saken. Jag skruvade isär sängstommen till vår dubbelsäng och gjorde om helt enkelt. En resa till IKEA blev det i söndags där vi shoppade lite smått och gott. Så nu har sängbottnarna fått nya ben och en fin sängkappa, nattduksborden består av två köksstolar.. nya lampor blev det oxå. Och i tv- rummet uppe blev det oxå lite förändring. Köpte ju en ny liten platt tv för ett tag sedan så en lite mindre tv bänk fick det bli. Så idag storstädade jag, la dit en annan matta och grejade. Blev ganska mysigt får jag säga...

Annars har det varit en VAB dag för mig. Hugge fick galna hostan igår kväll, något krupp liknande så jag ville inte att han skulle gå till dagis. Men han är ganska pigg förutom hostan och en snorig näsa. Sov dock middag i 2,5 timme förut.. men men!





min underbart söta väckarklocka från Green Gate... Åh vad jag tycker om den:)

Inga kommentarer: