lördag 2 juli 2016

Tillbaka till ruta 1...


Jaha, 1 vecka heltids jobb blev det, inte så mycket mer innan jag hamnade här igen!
Vad är oddsen...
Förra veckan jobbade jag heltid igen efter operationen, gick jättebra och jag mådde super!
I måndags grejade jag på som vanligt på jobbet.. bar som vanligt och va igång. Mitt på dagen började det kännas lite märkligt i ena operationssåret på magen. Liksom putade ut och va ömt.
Ringde Gyn mottagningen på tisdag morgon som hänvisade mig till VC, åkte dit men de skakade på huvudet och kunde inte hjälpa mig.
Fick ringa tillbaka till Gyn mottagningen på onsdag morgon men utan resultat, så tillslut fick jag nog och ringde avdelningen jag låg på sist. Blev sedan uppringd av min läkare som opererade mig sist gång. Fick en tid till Gyn mottagningen senare på eftermiddagen för kontroll.
Så vi åkte dit, jag, Marcus och tjejerna.. de klämde och kände och gjorde ett UL och såg ett ev. bråck.
Så jag som trodde att jag bara skulle bli kollad fick lunka ut i väntrummet till Marcus och berätta att de fick åka hem utan mig och att jag skulle bli inskriven på avdelningen och opererad inom 6 timmar...
Blev ett par timmars väntan i en sjukhussäng... tråååk. Och hungrig var jag. Men fick fasta.. tillslut fick jag dropp.
20.50 åkte jag ner på operation och sövdes lite efter 21.. men redan 21.45 vet jag att jag var vaken en stund! Sa till innan jag sövdes att jag mådde illa efter narkosen sist så jag fick bra mediciner så jag slapp må illa.
Vid 00.10 åkte jag tillbaka upp på avdelningen.. mådde riktigt bra, vilket var skönt. Sov ganska gott på natten, väcktes vid 02 och fick hjälp att gå på toa och vid 05 fick jag smärtstillande.

Fick frukost och ronden gick sen fick jag åka hem vid 13 tiden!



Så nu ligger jag här hemma igen. Med ett nytt operationsärr i magen. De öppnade det gamla och lagade stygnet som gått upp inuti magen. Så nu ska det hålla. Men jag får INTE lyfta alls på läääänge.
Sjukskriven i 2 veckor, därefter 5 veckors semester så det blir inget jobb förrän efter bröllopet i augusti!
Då ska jag vara frisk igen!!

Inga kommentarer: