tisdag 5 juli 2016

Det grönskar!



I februari sådde jag och barnen de första fröerna, vilket nu ger helt galna resultat! 
Vi överträffar oss själva varje år!



Tomatplanterna är ca 2 meter höga och har nu börjat få små små tomater..


Solrosorna som förra året gick en säkert död till mötes då vi planterade ut dem i landet och blev mördade av sniglarna... i år fick de bo på altanen i lådor. Kolla vad fina de är!



Min glada kruka där jag varje år köper en låda med blandade lökar i samma färg på Lidl och planterar.. förra året var de lila, i år mörk rosa! Här fina anemoner :)


En ny hängmatta investerades, hoppas på många härliga dagar i den med en bra bok!



Bröllopspyssel och planering hägrar varje dag i Iveströmska hemmet, här sprayas flaskor och burkar som ska bli vaser och ljuslyktor!

Tyvärr är solens strålar inte generösa, det växlar extremt mellan sol och regn!
Så man hinner knappt ut innan himlen öppnar sig.

Ja det blev som sagt 2 bonus veckor ihop med familjen innan semestern startar på riktigt.
2 veckors sjukskrivning som innebär vila, vila och vila!
Dåligt samvete för att jag inte gör något här hemma, men jag varken orkar eller får göra nåt.
Jag tvättar, men Marcus måste bära upp och ner tvättkorgen.
Är galet sugen på att baka bröd, får se om jag kan åstakomma något gott.
Men inga tunga lyft eller annat bökigt.. och efter att ha varit igång någon timma är det läge för en vilopaus...

Inga kommentarer: