tisdag 23 april 2013

VÅRKÄNSLOR

 
Åh vad jag vill ha super vår och sommar NU! Är så galet tråkigt när det är så grått och trist ute.. Visserligen kommer ju allt pollen när träden slår ut, men det är inget att göra åt!

 
Köpte massa fröer förra veckan, har sått några men några får vänta tills man kan se dem direkt i grönsakslandet.. men då får det bli varmare på nätterna först. I år satsar vi på 6 olika planteringslådor..
en med rabarber
en med jordgubbar
en med morötter
en med kryddor såsom timjan, citronmeliss, mynta, oregano, rosmarin mm..
en med potatis
och en med lite blandat så som ruccola, sallad och rädisor
Sen planterade vi ju vinbärs buskar i höstas så vi hoppas att dom tar sig fint :)
 

Ett annat " litet " projekt vi tagit oss ann denna våren är våran lilla altan på 100 kvm... jag  har tvättat den med såpa och skurborse för hand.. sedan har den slipats, fortfarande en del smått kvar. Därefter har den såpats en omgång till. Och tillsist ska staketet målas vitt. Blir nog toppen fint! Vi hoppas att vi blir klara med allt slipande och såpande i helgen så vi kan ställa fram alla fina trädgårsmöbler och få det så där fint och mysigt:)


 
 
Kliade lite i fingrarna så det fick bli lite blomster shopping igår.. så jag fick planterat i några krukor ute på den delen av altanen som är klar. I år ska jag BARA köpa vita och gröna växter att ha på altanen... får se om jag lyckas.

Inga kommentarer: