måndag 2 april 2012

Veckan startade med VAB igen...

Hej hallå!

Sjukdomarna fortsätter... Samma som förra veckan och lite till. Märkte i fredags eftermiddag när jag kom hem från jobbet att Tuva hade kletiga ögon.. så hon har åkt på en ögoninfektion oxå!

Hade middag här i fredags kväll med min mamma, pappa, syster Mia, brorsan Putte, Liza och Melker.. Åt jätte god mat, potatisgratäng, oxfilé, rödvinssås, murkelsås, whiskey glaze och hemma gjorda lantbaguetter :) och till efterätt blev gräddfilspannacotta med marinerade jordgubbar och mandelskorpor!!

Fick fin fina presenter oxå, denna fina kakburken här ovanför av min käre sambo och barn, och nya foppisar och en kyckling av dom, som Hugo vägrade ge bort.. han hade ju köpt den, haha! Fick ju även en förtidig present i februari, en ny kamera:) Av mamma och pappa fick jag en plattång, ett fat man hänger upp ute med krokusar och pengar.


Av Putte, Liza och Melker kökshanddukar och matchande disktrasor..
Och av Mia och Hampe fick jag ett jätte fint hjärta och samma kakburk som jag fick av Marcus.. men bytte det sedan till kaffekoppar, ugnsform och muffinsformar

Lördagen va en slapp dag, åkte till Ullis utan barn och fikade i några timmar.. På kvällen va jag själv för att Marcus va på 10 års jubileums middag med Junkyard..
Söndag va Mackan galet bakis.. så han va inte så rolig att umgås med.. Nä jag och barnen tog oss en tur till Torp för att kika i affärer och åt på Mc Donalds.

Har varit hemma idag med dom små.. Slappade i soffan i morse som ni ser...



Sen va Tuva pysselsugen så jag passade på att städa mina pyssellådor medan hon grejade..



Hugo snickrade lite på kaminen:)

Resultatet av dagens pyssel... påsk kycklingar:)



Imorgon blir det jobb igen! KRAM

Inga kommentarer: