torsdag 16 juni 2011

Fixat ute

Hej hopp...


Jag skulle ju till skolan idag va det tänkt. Men antingen så ringde inte väckarklockan eller så stängde jag bara av den och somnade om.. för när jag vaknade va det dags för Marcus och barnen att gå upp. Asså fy... vilken ångest. Hur som helst skippade jag hela dagen. Hade ändå kommit försent 3 timmar och missat hela genomgången innan konditorilektionen och sen slutade vi ju tidigt idag med.
Så istället grejade jag lite hemma. Fixade i barnens lekstuga/glasskiosk. Åkte och käkade lunch med Marcus och handlade mat. Sen hämtade jag barnen på dagis och åkte hem och grejade ute. Mamma kom ner och hjälpte mig med min kryddträdgård som nu äntligen blev av med sitt ogräs och fick nya fina lådor:)


Hugge va förste vattnare och gjorde ett riktigt bra jobb... På kvällen bakade jag tårta till Tuvas dagis, bild hittar ni på fikadrottningen.se
Blev ganska nöjd med resultatet, men det är svårt att få det bra utan riktiga grejer hemma. Att kavla marsipan med kavel är inte enkelt, mycket potatismjöl behövs så att det inte fastnar. Så en kavlingsmaskin hade inte vart fel, haha... nä då. En palett står överst på önskelistan och jag ska allt köpa en sån framöver.



Nä nu ska jag fixa inför kvällen och morgondagen. Lägga fram kläder till barnen och packa min väska. Puss på er!!

Inga kommentarer: