onsdag 23 september 2015

Höst tankar...


                               

Hej och hå, det va väldigt längesedan jag bara skrev här på bloggen. Brukar inte bli allt för personlig. Men ibland känner jag att jag måste. Typ bara få ur mig allt. Mycket förändringar har skett senaste tiden.. Både positiva och negativa, och vissa saker som innehåller båda delarna.
Ja vad ska man börja med. Lagom till skolstart i augusti flyttade Marcus dotter Emma hit till oss på riktigt efter att ha bott hos sin mamma sen hon föddes 2004 och bara varit hos oss varannan helg. Nu har det varit ett par tuffa år med bråk och utredningar som gjorde att det blev bättre för Emma om hon flyttade till oss.
En prövning för oss alla. Att plötsligt bo tillsammans med någon som inte alls tycker eller tänker som vi andra. En helt annan uppfostran än den vi är van vid och lite tonårs revolt på det. Ja hon fyller visserligen bara 11 år nu i höst, men för puberteten gör sig påmind varje dag!
Vi visste att detta skulle bli en tuff resa så vi tog ganska direkt hjälp av både kurator och familjeterapi. Samt att Emma har börjat gå i en samtalsgrupp för barn som inte haft det så lätt.
Vissa dagar känns det som om det går jätte bra men för det mesta är det ett steg fram och två tillbaka.
Har bara gått en månad nu så än är för tidigt att säga hur det blir, men det är tufft och det tär på hela familjen. Men vi ger oss inte, det ska bli bra det här. Det måste bli bra! Detta är vad vi önskat så länge. Så då måste man helt enkelt kämpa!

Positiva i det hela är att vi äntligen bestämt oss för att gifta oss, visserligen nästa sommar så det är ett bra tag dit. Men skickade ut Save the date kort i början av september då vi vet att folk i vår omgivning gärna bokar resor mm.




                                

En annan sak som blir förändring är att jag ska byta jobb. Dags för mig att säga hej då till Strandgatan efter 3,5 år. Tråkigt på ett sätt men spännande på ett annat.
Berättar mer om det nya när alla papper är påskrivna och allt är på "riktigt"

Och hösten kommer med rasande fart. Jag älskar hösten. Vi har vissa helt trista regniga tråkiga dagar och sen kommer de där underbara soliga höstdagarna som man njuter av!
Det är då vi får tanka energi och ta hand om varandra!!

Inga kommentarer: