söndag 24 augusti 2014

Första skolveckan

Första skolveckan/förskoleveckan för barnen. De tyckte att det va himla skoj att vara tillbaka, men tröttheten har tagit ut sin rätt för dem och det är ganska tufft att gå upp 06.00 varje morgon igen!
För mig blev det dock en kort vecka. Ett besök på VC på måndagen resulterade i en infektion i kroppen som satt sig på mina körtlar, så penicillin i 10 dagar fick det bli. Så det va inte förrän på torsdag som jag var tillbaka på jobbet igen!

På onsdagen fyllde Marcus 33 år, vilket firades med god mat hemma ihop med mamsen och papsen :)

Igår va först i stallet, sedan åkte vi till Överby där vi shoppade nya gympaskor till Emma och regnkläder. Pappa passade sedan Tuva, Hugo och Emma  för vi va bjudna på 30 års kalas för Ullis ( hon fyllde i april men då hade de precis fått en bebis) så då fick det bli kalas nu i augusti istället! De hade dukat långbord i garaget! Bjöd på lite grillat, lekte lekar och tjötade! Va kanske inte helt på topp i mitt partyhumör kanske pga. att jag varit sjuk i veckan. Men det va en himla trevlig kväll!
Trötta och slöa idag, men kan också bero på vädret. Typ 3 veckor med regn nu. Tar det aldrig slut. Såg en liten ljusning i väderprognosen i slutet av veckan, hoppas hoppas!!


Här kommer några bilder från gågna veckan och lite från festen!





 





 

Inga kommentarer: