lördag 18 augusti 2012

Det rullar...

Ja det va längesen jag skrev ett riktigt blogg inlägg. Har mest blivit bilder från det vi gjort... inte orkat mer än så.
Jaja, lördag kväll. Myser framför teven med lite godis, har precis smällt i oss våfflor oxå!
Veckan som varit har varit galen. Ursh o fy... Mest jobbet som varit krångligt. Mycket som jag hänt, men vill inte skriva om det här då jag inte vill hänga ut någon då det gäller ganska privata saker.
Men hur som helst, chefen och jag pratade idag. Och jag blir fastanställd från och med 1 september som konditor, kommer jobba själv. Men det funkar nog bra tror jag. Kommer då helt att bestämma själv över mitt jobb, vad jag ska baka, inköp samt mina arbetstider. Förhandlade även lite om lön och jag blev nöjd.
Så det blir en spännande höst, läskigt på ett sätt då jag tidigare kunnat bollar saker med min kollega, men nu står jag på egna ben och ska ta ansvar. Har lite små saker jag vill testa... jag vi får se.
Det bästa är arbetstiderna, att man kan vara flexibel.Kan jobba mycket på vardagarna så barnen får regelbundna dagistider, samt få alla kvällar fria.

Ja annars så är det väl bra. Lite trött på människor runt omkring mig.. blivit sviken och det sårar mig tyvärr.

På bakningsfronten blir det fullt upp nu 4 helger i rad. Nästa helg har jag beställning på en Pippi tårta, helgen därpå marängtårta till 25 personer och sen är det nog lugnt en helg sedan bröllopstårta och sen fyller Tuvis år med kalas av alla dess slag och sen ska jag göra en prinsess aktig tårta till Tuvas kompis!
Ja det va väl allt för denna gången, nu tandborstning på barnen sedan slappa i soffan innan det är dags att sova. Gjort 1 av 7 jobb dagar i rad nu...

Inga kommentarer: