lördag 4 augusti 2012

Augusti....

Ja tiden rullar på fort, redan augusti, närmare bestämt 4:e... Grattis Angelica på födelsedagen, by the way!
Här kommer i alla fall en vanlig uppdatering, mest foton som vanligt.
 Busade en morgon. Alla barnen ville prova våra glasögon


 I onsdags åkte vi till Lina, Vilma och Molly och lekte. Blev bjudna på både lunch och fika och sen tog vi oss en tur till stallet som ligger bredvid dom. Skattegården, där jag gick på ridskola när jag va liten.

 I torsdags blev det bio, såg Madagascar 3 i 3D. Alla såg jätte roliga ut i sina glasögon. Va lite nervös inför hur det skulle gå för Hugo att sitta still i 1,5 timme, men han va jätte duktig. Tröttnade dock på glasögonen när det va 30 minuter kvar. Men han satt i varje fall stilla!


 Mega åskoväder väntade oss när vi kom ut från bion... strömavbrott och grejer, även fast vi verkade klarat oss riktigt bra jämfört med Ullis o Erik som va strömlösa i nästan 10 timmar.
 På fredagen blev det en ridtur med grannens lilla shettis Figaro. 

 Tårtbakning blev det oxå, grannen som beställt!
 Och så shoppade vi en bubbelpool.... här dock utan bubblor..



Som barnen tyckte va jätte rolig, dock väldigt kall just igår kväll men idag va det hela 37 grader. Råkade tyvärr stoppa i en klortablett som mamma brukar ha i sin pool efter dom badat idag mitt på dagen och 3 timmar senare va poolen grön. Har nu  behandlat den med lite andra medel och bytt ut hälften av vattnet så nu hoppas vi att det löser sig, annars blir det tömning och rengöring imorgon och sen ett nytt försök och köpa riktigt medel istället. Tur att det" bara" är 800 liter vatten...

Just nu sitter jag ensam o tittar på tv. Marcus är på Eriks svensexa i Gbg.. får se när dom kommer hem i natt. Innan jag åker till jobbet hoppas jag i alla fall!

Inga kommentarer: