lördag 19 november 2011

Det har varit en konstig vecka...

Ja det får jag säga.
Va på praktiken i måndags... men det va lite som att få ett slag i magen av att komma dit. Jag vet inte riktigt hur jag ska börja eller förklara. Men deras morgonmöte fick mig att tappa gnistan totalt... folk va arga, vissa grinade och alla va helt slutkörda...
Va hemma i tisdags och onsdags för att jag kände mig hängig och för att Hugo va sjuk, men i torsdags gick jag dit igen och även fredagen... men på fredagen tog jag ett beslut om att sluta min praktik där och leta upp något annat. Det blir nog bäst för alla. Jag vill inte ångra min sista praktik för att jag slösade bort min tid på ett ställe där jag inte ville vara... Jag orkar inte vara på ett ställe som stjäl min energi. Jag vill vara taggad, utvecklas... tycka att det är jätte skoj att komma till jobbet... Och visst, det fanns ju i tanken att jobba där till våren, men det ligger lite på is... Jag är välkommen tillbaka om jag vill, inga dörrar är stängda vilket känns skönt!

Jag kommer nu istället vara mina kvarvarande 4 veckor på Ekmans konditori... japp, tillbaks dit ja... där jobbade jag ju, ja nä va det... jo 2004... 7 år sen alltså! Men denna gången ska jag tillbringa den mesta tiden inne i bageriet och baka! Jag tror att det kommer bli jätte bra:)

Men nu njuter vi av helgen... Marcus kom hem med värsta bästa presenten till familjen i fredags. En ny bil:) Tjänstebil... vilket gör att vi nu kan sälja våra andra åbäken och köpa mig en annan fin liten bil!!

Idag va Marcus i Brålanda hela förmiddagen. Jag och barnen va hemma och grejade.. Sen åkte vi till Lilla Edet och handlade lite på Boströms och sen hem och baka lite och fixa... Har en grej på G inom kort, håll utkik på fikadrottningen.se så får ni veta mer om några dagar!

Inga kommentarer: