måndag 31 december 2018


Då var 2018 snart slut! 

Gjorde du något 2018 som du aldrig gjort förut?
Jag började röra på mig mer och träna, hör och häpna.. åkte ju till och med på träningsresa.
Höll även upp med socker en hel månad!

Blev någon av din vänner föräldrar i år?
Angelica och Daniel fick en Selma och jobbarkompisen Sara fick en Zoe dagen före julafton

 Vilka länder besökte du?
Italien


Vad gjorde dig riktigt glad?
Att vara med min familj och mina vänner

Saknar du något under 2018 som du vill ha 2019?
Jag saknar mina vänner som försvunnit en efter en..
När livet är tufft så behöver man dem som mest, men jag känner att många av mina vänner har försvunnit vilket är en stor sorg. Jag rannsakar mig själv vad jag gjort för fel och har försökt att ändra mig men hur jag än vänder så blir det ändå inte bättre.

Vad önskar du att du gjort mer?
Varit mer i stallet, hästar ger mig sån oerhörd energi. De är fantastiska djur!
Vad önskar du att du gjort mindre?
Haft ont i magen… min mage har börjat krångla allt mer och mer, cystor som spricker och magkatarr vid stress...

 Vilka nära gick ur tiden?
Min farbror Alle gick bort i augusti


Bästa boken jag läst i år?
Oj det är måånga! Men jag har säkert lyssnat på över 100 ljudböcker i år. Och läst 10 st.
Gamla godingar av Denise Rudberg men även böcker av Simona Ahrnstedt.

Vad är din största framgång på jobbet?
Att jag efter sjukskrivningen kom tillbaka med kraft att orka jobba fram till sommaren.
Största framgången på det privata planet?
Jag har hittat verktyg till att hantera min egna ångest.
Jag känner fort igen varningssignalerna nu för tiden när jag börjar må dålig, som som känsligt luktsinne, glömmer namn på människor.
Och att vi satte ner foten för att orka själva.
  
Var du gladare eller ledsnare i år?
Det har varit olika.
Gladare när livet har känts enklare
Men känt mig mer hopplös och ledsen under svåra tider

Vad spenderade du mest pengar på år 2018?
Möbler till huset





Vad gjorde du på din födelsedag 2018?
Men jag blev firad med många fina paket och god mat, bästa presenten var en kompost!

Vad fick dig att må bra?
Träning, hästarna, vara ute i trädgården, plantera och lyssna på ljudböcker

Högsta önskan just nu?
Att alla håller sig friska nästa år både psykiskt och fysiskt

Vad vill du göra 2019?
2019 startar med en resa till solen, Gran Canaria. Så jag hoppas vi tankar lite energi där.
Annars vill jag hitta tillbaka till inspirationen att baka
Lyckas med mina odlingar i år
Jag vill att vi blir klara med vår källare och bygger klart altanen på baksidan
Jag vill, hör och häpna åka båt ut till Öresjö igen och tälta på Koön
Renovera köket
Jag vill umgås mer med mina vänner

Inga kommentarer: