tisdag 2 augusti 2016

Min möhippa...

Ja... då va dagen här.. Möhippa dagen. Hade ju tänkt och funderat på när det kunde ske. Och vissa misstankar hade jag att det skulle ske denna lördagen.
Och på morgonen.. efter en usel natts sömn ( vi kom hem sent efter en Winnerbäckskonsert, hade svårt att somna plus att Marcus syster med familj sov över och deras dotter Nellie inte va på bästa humöret)
Men vi åt frukost, jag duschade och satte mig i uterummet med killarna som misstänksamt satt och stirrade på vägen för varje bil som åkte förbi.. och helt plötsligt dundrar det in en motorcykel som tutade som en tok.
Va bara att hoppa upp, förstod ganska direkt att det va syrrans kompis Ingela som körde :)


Och iväg bar det.. lite omvägar runt björndalen och överby innan vi anlände till Skansens Gård där alla vänner stod och väntade.
Ridning på Islandshästar blev det och det va så roligt att rida igen, men roligast var nog att se alla kompisar på hästryggen. Vissa var räddare än andra! :)


Lite lunch och lekar...




och utklädd till Minion blev jag



Sen bar det hem till Liza och Putte där poolen stod klar och solstolar och välkomsdrink!



Sedan ner till stan till Pinchos för att äta lite god tapas




Och på kvällen fick jag ett uppdrag att leta rätt på saker på en lista, vilket jag klarade med bravur!:)

Alla vänner hade tagit med sig ett paket som symboliserade något med vår vänskap...


En psalmbok från Carola- då vi ofta lekte kyrka i hennes vardagsrum när vi var små.. haha


Ett bönträd och C-vitaminer- Släktträd från kusinvitamin Linda



En bebisklänning från syster yster Maria- som jag, hon och Tuva fotograferats i på
vår 7 månaders dag.


Nutella från Ullis- efter en Rhodos resa där det finns fina bilder på mig när jag äter nutella



Kattmat och essense- Från Angelica Bergendahl för att vi utbytt kattungar med varandra, Orvar och Esther. Och att vi ofta blandade fulsprit med essenser när vi var yngre.


Kassettband- från Angelica Ulldahl av flera anledningar. Enligt henne var det från musiklektionerna i 9:an, plus radioinspelningar i bastun. Jag tänkte genast på Hulstfred 2004 då vi spelade in oss på en barn bandspelare.


Konfetti- från Elin då jag en nyår för några år sedan köpte en konfettibomb och smällde i deras vardagsrum. Elin fick städa konfetti i flera månader


Usb fläkt och pappersbägare från Cattis- för att jag är ihop med hennes tekniktokige bror och alltid bjuder på go fika när vi ses

Kort med en 6:a på framsida och bild från Sjölanda- Från min kusins fru Helena som träffade mig första gången när jag var 6 år i just Sjölanda som då var mormor och morfars sommarstuga.


En tavla med Linda Rosing från Big Brother - från Liza som är ihop med min storebror (big brother)

Och en helium ballong som syns på någon bild ovanför.. från Carro eftersom vi andades in helium och sjöng "han har öppnat pärleporten" på Fallens dagar ett år utanför pingstkyrkan med båten Elida.


Inga kommentarer: